8.3 Publikační plán

 

Toto je poslední oficiální lekce – je na čase vrhnout do praxe vše, co jste se dosud naučili. Marketingový plán si udělejte na delší časové období – doporučuji tři měsíce dopředu. Na delší období to nemá moc smysl, protože během své marketingové aktivity budete získávat zkušenosti, zpětnou vazbu, informace ze statistik – je pravděpodobné, že svůj marketing budete v průběhu času upravovat, posílíte funkční cesty a zavrhnete ty kanály, které neprokáží svou efektivitu.

 

V podstatě potřebujete zohlednit tři kanály

 

  • Publikace článků do blogu – pokud máte čas a marketingu se chcete věnovat intenzivně, dobrá frekvence je jednou týdně. Minimální doporučená jednou měsíčně. Blog je velice důležitý z hlediska optimalizace webu pro vyhledávače (díky aktuálnímu textu s klíčovými slovy budou vyhledávače vědět, že máte aktivní web a o čem ten web je; budou tedy váš web zobrazovat na vyšších pozicích ve vyhledávačích).

Spoustu času ušetříte tím, že budete psát vždy několik článků najednou. Zároveň si zapisujte všechny náměty na články, které vás napadnou.

Ujistěte se, že u vašich článků máte okénko pro sběr kontaktů.

 

  • Publikace na sociální sítě – jakmile napíšete nový článek, rovnou na něj upozorněte na sociálních sítích. Zároveň si vymyslete frekvenci, s jakou budete publikovat další obsah – třeba na Instagram můžete dát jednu fotku denně. Větší firmy dávají i deset příspěvků denně. Zároveň se rozhodněte, jaký obsah budete propagovat a jakou částku do propagace investujete. Cílem propagace je získat e-mailové kontakty. Konkrétní čas publikace závisí na vaší cílové skupině – vraťte se k personám a zamyslete se, kdy je váš člověk zrovna u počítače.

 

  • Rozesílání newsletterů – opět by mělo být na pravidelné bázi a návštěvníky byste měli směřovat na svůj web. Většina obsahu by měla být informativní (třeba seriál, co se děje v sadu) a část prodejní (jakmile se urodí jablka, tak pošlete výzvu k nákupu). Díky předchozím informacím budou vaši zákazníci vědět, co všechno celý rok děláte, než můžete začít prodávat. Jaká je za tím vším práce, jak se staráte o půdu, o zvířata. Budou vám důvěřovat a raději koupí od vás než v blízkém supermarketu.

 

Intenzita marketingové aktivity závisí na daném období – pokud máte před sebou roku, kdy na sebe potřebujete upozornit a vyvolat zájem, připravte si vyšší frekvenci publikace. Mimo sezónu můžete šetřit síly.

Veškeré publikace si můžete připravit dopředu a nastavit čas publikování. Je jasné, že nebudete mít v úterý dopoledne čas sedět u počítače a čekat na 9.15, abyste mohli poslat příspěvek na sociální sítě. Vše si připravte dopředu (klidně teď můžete celý rok fotit, vytvářet si databázi fotografií – třiďte si to po týdnech) a články si napsat na rok dopředu v zimě.

Jakmile budete mít napsaných dvacet článků, můžete je začít recyklovat. Telátka se budou rodit každý rok znovu, záhony rozkvetou – stačí oprášit články z archivu a můžete je znovu použít.

 

Marketingová inspirace

 

U videa si můžete zapnout automatický překlad do češtiny. Farmáři tam mluví o svých stádech koz. Tito farmáři se živí chovem a prodejem koz. Mimo jiné. Také poskytují službu „čištění pozemků od plevele“. A to jak ve městech, tak na venkově. Jejich kozy nastupují obzvláště tam, kde selhávají běžné pesticidy. Mluví o tom, jak pomáhají přírodě, komunitě.

Vaříte rádi?
Vaříte ze surovin od místních farmářů?
Ne? ... a chtěli byste??

 

Nabízíme vám ke stažení brožurku receptů ke kterým si můžete hlavní suroviny koupit v Bílých Karpatech, od místních farmářů a zpracovatelů
(s regionální značkou Tradice Bílých Karpat).

 

* Můžete se inspirovat co uvařit a od koho nakoupit "z blízka". 
* Můžete poznat regionální výrobce potravin a začít vařit přívětivěji k přírodě.
* Můžete zjistit, že naši šikovní farmáři a výrobci potravin nabízejí opravdu široký sortiment surovin pro vaše vaření. To zjistíte nejen v brožurce, ale především na tomto webu

 

Láska prochází žaludkem. Zkuste upevnit lásku k našemu kraji právě tímto způsobem - vařením ze surovin od místních lidí. Přejeme vám krásné kulinářské zážitky.

 

You have Successfully Subscribed!