1.3 Online marketing

 

Marketingový systém z hlediska jeho tvorby

 

Moderní marketing je systém. Nejsou to jednotlivé kroky, ze kterých si můžete vybrat, co se vám hodí. Jeden krok podporuje druhý, navazují na sebe. Ale můžete si vybrat formu, jakou budete jednotlivé kroky plnit.

Systém je popsán z hlediska jeho tvorby, ne cesty zákazníka. Každému kroku se budeme podrobně věnovat v následujících lekcích.

 

1) Vytvoříte si funkční webovou prezentaci

 

  • Takže web bude moderní, responzivní, přehledný. Bude podporovat váš osobní brand (kvalitní fotky, barvy, texty, logo).
  • Na tomto webu budete mít Blog. Na ten budete psát každý týden příspěvky, které budou čtivé, pomáhající, zdarma. Pokud psaní není vaší silnou stránkou, můžete natáčet videa nebo dělat podcasty. Ale videa i podcasty stejně umístíte do části Blog, jen tam dáte kratičký úvodní text a pod něj video.
  • Na webu budete mít opt-in. Tedy funkci, která vám bude sbírat kontakty do databáze.
  • Také tam něco připravíte hodnotný obsah zdarma ke stažení. Obvykle to bývá PDF s e-bookem, video, nebo série videí.

 

2) Vyvoláte pozornost na sociálních sítích

 

Sociálních sítí je celá řada, nejpraktičtější se ukazuje Facebook a Instagram. Tyto sítě jsou propojené, naučte se používat obě. Sociální sítě jsou v marketingu nenahraditelné.

 

  • Publikujete tam odkazy na svůj blog, zvete lidi k návštěvě své webové prezentace.
  • Můžete využít placené reklamy k propagaci svého e-booku, na FB můžete svou reklamu velice přesně mířit, takže neplýtváte penězi na oslovování lidí, kteří se nikdy v budoucnosti nestanou vašimi klienty.
  • Využijte sílu facebookových skupin, tvoříte komunitu podobně naladěných, máte prostor k publikování svých myšlenek, v okamžiku, kdy se rozhodnete začít prodávat svůj online produkt, tato skupina bude připravená k nákupu.
  • Můžete uzavřené skupiny můžete využít jako své mastermindové skupiny.

 

3) Rozesíláte pravidelně newslettery

 

Ano, ano. Všichni nesnášíme spam, newslettery nikdo nečte a nikoho nezajímají. Ať se vám to líbí nebo ne, rozesílání newsletterů je absolutně nejefektivnější a nejlevnější nástroj moderního marketingu. Nikdo neříká, že vaše newslettery musí být trapné, nudné, slizké, otravné nebo opakovaně vyřvávat další a další slevy. Jaké si to uděláte, takové to budete mít. Každopádně si zapamatujte tuto věc: „Zisk je přímo úměrný velikosti e-mailové databáze“.

Newslettery slouží k budování důvěry mezi vámi a vašimi čtenáři. Nikdo si od vás nic nekoupí čistě na základě jedné reklamy na Facebooku. Ale (pokud patří k vaší cílové skupině) zaujmete jeho pozornost a stáhne si výměnou za kontakt vaše PDF. Potom je na vás, abyste jej přesvědčila o kvalitě své práce v dalších newsletterech.

 

  • Na webu již máte opt-in, která vám stahuje kontakty. Buď za e-book, nebo vyskakovací u blogu.
  • Tyto kontakty se shromažďují u služby, která poskytuje rozesílání hromadné pošty. Je jich celá řada, některé jsou placené, jiné zdarma. Já osobně používám a svým klientům doporučuji MailChimp (zdarma do 2 000 kontaktů, poté cena srovnatelné s ostatními poskytovateli těchto služeb).
  • Odtud se bude rozesílat vaše PDF s e-bookem.
  • Odtud budete každý týden ve stejnou dobu posílat svůj newsletter odkazující na nový článek v blogu.
  • Také můžete vytvořit automatickou uvítací sekvenci – to je série asi 5 e-mailů, které mají navazující logiku a zasílají se nováčkům v databázi. Tam jim nějakým způsobem představíte svůj produkt nebo službu.
  • A v okamžiku, kdy bude vhodná sezóna pro prodej vašeho produktu, vytvoříte prodejní sekvenci.

 

Marketingová inspirace

 

toto je video z US farmy, kde chovají dobytek na maso. Všimněte si, že jejich propagace není postavena na mase, na jeho složení ani na způsobu zpracování. Video je v angličtině, ale zcela jistě pochopíte, jaké je jeho základní poselství.

Nejúčinnější marketing je postavený na pocitech a lidech. Vidíte? Tvrdě pracující poctiví farmáři. Šťastné krávy na pastvinách. Kvalitní maso je výstup, který je logický a všichni ho očekávají.

 

Marketingová inspirace

 

Nechováte dobytek? Pod rukama vám ožívají dřevěné sochy? Podívejte se na video. Nemluví se v něm. Za jeho výrobou nestojí profesionální studio. Z umělce vidíte pouze jeho pracující ruce a nástroje. A přesto naprosto perfektně sděluje zákazníkům, kolik práce za každou dřevěnou sochou stojí. 892 262 shlédnutí.

Nevidím žádný důvod, proč by podobné video nemohli vyrábět a publikovat řemeslníci z ČR.

Vaříte rádi?
Vaříte ze surovin od místních farmářů?
Ne? ... a chtěli byste??

 

Nabízíme vám ke stažení brožurku receptů ke kterým si můžete hlavní suroviny koupit v Bílých Karpatech, od místních farmářů a zpracovatelů
(s regionální značkou Tradice Bílých Karpat).

 

* Můžete se inspirovat co uvařit a od koho nakoupit "z blízka". 
* Můžete poznat regionální výrobce potravin a začít vařit přívětivěji k přírodě.
* Můžete zjistit, že naši šikovní farmáři a výrobci potravin nabízejí opravdu široký sortiment surovin pro vaše vaření. To zjistíte nejen v brožurce, ale především na tomto webu

 

Láska prochází žaludkem. Zkuste upevnit lásku k našemu kraji právě tímto způsobem - vařením ze surovin od místních lidí. Přejeme vám krásné kulinářské zážitky.

 

You have Successfully Subscribed!