4.1 Proč rozumět vlastnímu webu

Budete-li schopni ovládat vlastní web, můžete na něm kdykoli svobodně udělat jakoukoli úpravu. Ušetříte si spoustu času i peněz.

 

Ano, nemáte čas, počítače vlastně nemusíte a váš webdesigner je prima kluk, který vám všechny změny rád udělá. Takže proč se obtěžovat? Důvodů je více

 

  1. budete schopni odhadnout časovou náročnost práce webdesignéra
  2. pokud s tím dosavadním nebudete spokojeni, bude jednodušší jej vyměnit
  3. můžete si sami a okamžitě dělat běžné úpravy na webu – změnit cenu, publikovat článek na blog, upozornit na sezónní prodej ovoce
  4. šetříte si čas, peníze i nervy

 

Má tedy smysl najmout si webdesignéra?

 

Samozřejmě ano. Webdesignér vám zařídí nákup hostingu, nainstaluje šablony, provede celým procesem tvorby webu, domluví se s grafikem i fotografem. Externisti se vám vyplatí u prací, které jsou odborné a jednorázové. Ale běžnou obsluhu webu byste si opravdu měli dělat sami.

Příklad: odběratel vám zruší objednávku na jehněčí maso a vy najednou máte dvacet kousků připravených na porážku. Požádáte svého webdesignéra, ať dá toto info na web. Webdesignér je velmi vytížený a váš požadavek zařadí do fronty za ostatní práce. 6 týdnů.

 

Životní fáze webdesignérů

 

Fáze 1 – je nadšený, učí se, je vděčný za každou zakázku, dělá skoro zadarmo

Fáze 2 – už to docela umí, má vychytanou většinu komplikací, zdražuje

Fáze 3 – má dobré jméno, zakázek nad hlavu (web potřebuje skoro každý) a tak zdražuje a souběžně nestíhá. Kupí se mu zakázky nové + požadavky již stávajících klientů na úpravy existujících webů.

 

Což pro vás v praxi znamená, že každá běžná úprava webu (jako třeba změna ceníku, dopravy, publikace článku na blog, nedej bože změna loga a barev) bude trvat nekonečně dlouho a bude vcelku drahá. Takže si předem podobné aktivity rozmyslíte, čímž se bude brutálně brzdit váš marketing a následně byznys.

Naštěstí jste se přihlásili do tohoto kurzu, takže se běžné úkony naučíte dělat sami. Zároveň chci, abyste pochopili zákulisí dělání webů. Už jsem viděla weby v hodnotě 10 000 Kč, za které klient zaplatil 100 000 Kč. Anebo weby, kde se autor snažil, aby „to bylo pěkné“ a při realizaci zcela opomenuli, k čemu se web vlastně dělá.

V této lekci se budeme zabývat technickou stránkou věci. Mějte prosím stále na paměti, že web je pouze jednou (byť velmi důležitou) částí vašeho marketingu.

 

Marketingová inspirace

 

Na veřejnost samozřejmě nemusíte pouštět pouze informace týkající se vašeho produktu nebo jeho zpracování. Použijte i materiály zobrazující váš životní styl – samozřejmě pouze něco z něho. Například fotografie a videa dětí pobíhajících po lukách, se zvířecími mazlíčky, pomáhajícími na farmě (třeba při sběru vajíček) jsou velice vděčným tématem.

Vaříte rádi?
Vaříte ze surovin od místních farmářů?
Ne? ... a chtěli byste??

 

Nabízíme vám ke stažení brožurku receptů ke kterým si můžete hlavní suroviny koupit v Bílých Karpatech, od místních farmářů a zpracovatelů
(s regionální značkou Tradice Bílých Karpat).

 

* Můžete se inspirovat co uvařit a od koho nakoupit "z blízka". 
* Můžete poznat regionální výrobce potravin a začít vařit přívětivěji k přírodě.
* Můžete zjistit, že naši šikovní farmáři a výrobci potravin nabízejí opravdu široký sortiment surovin pro vaše vaření. To zjistíte nejen v brožurce, ale především na tomto webu

 

Láska prochází žaludkem. Zkuste upevnit lásku k našemu kraji právě tímto způsobem - vařením ze surovin od místních lidí. Přejeme vám krásné kulinářské zážitky.

 

You have Successfully Subscribed!