2.2 Top produkt

Jdeme do čísel! Na jakém produktu máte nejvyšší rabat? Co vám dělá radost? Čeho se zbavit? Kam směřovat v budoucnosti?

 

Jdeme do čísel!

Pojďme zjistit, co je ve vašem podnikání kachničkou snášející zlatá vajíčka a co je jen balvanem na noze. Dobu, za kterou budete počítat výnosy, si vyberte podle oboru vašeho podnikání. U výroby moštu navrhuji 1 rok, u pěstování ovoce 5 let (je třeba zahrnout přirozené výkyvy ve výnosnosti).

Čísla v tabulce jsou naprosto fiktivní. Nejedná se o opravdické obchodní kalkulace. V této části se nebavíme o zisku, maržích, nákladech a konkurenci. Cílem cvičení je získání zjednodušeného náhledu na byznys pro marketingové účely. Pokud své podnikání řídíte sofistikovaně, v tomto budete mít dopředu jasno. Jenže – v praxi se ukazuje, že velká část firem jede na autopilota a podobnou tabulku si nikdy neudělala.

Pokud bude mít některý z vašich produktů mimořádně nízké zastoupení v celkových výnosech, zvažte, zda jej nevyřadit z nabídky. Případně jej v nabídce nechte, ale určitě na něm nestavte svůj marketing (je jasné, že toto zákazníky nezajímá a zbytečně byste ztráceli čas propagací nefunkční části podnikání – pokud jste v uplynulém roce zaváděli nový produkt, je logické, že výnos bude nízký).

 

Procentuální podíl = příjem / celkový výnos * 100

 

Produkt Cena/kus Prodaných kusů Příjem Procentuální podíl
Most jablečný 50 Kč 1 000 50 000

91,7

Mošt meruňkový 100 Kč 15 1 500 2,8
Sirup arónie 150 Kč 20 3 000 5,5

 

A aby to nebylo tak jednoduché – je možné, že vám nejvíce peněz přináší produkt, který ve velkém vyrábí konkurence a tlačí vás s cenou na minimální marži, nebo vás jednoduše po těch letech už irituje. A naopak nejnižší zastoupení má produkt, ve kterém vidíte svou budoucnost. Zamyslete se nad tím. Peníze nejsou jediné hledisko.

Je mi jasné, že většina lidí od marketingu očekává jediné: „prodat všechno, co uděláme“. Jenomže pokud vyrábíte nějaký nesmysl, o který dlouhodobě není zájem, nepomůže vám ani svěcená voda, natož marketing.

Vaříte rádi?
Vaříte ze surovin od místních farmářů?
Ne? ... a chtěli byste??

 

Nabízíme vám ke stažení brožurku receptů ke kterým si můžete hlavní suroviny koupit v Bílých Karpatech, od místních farmářů a zpracovatelů
(s regionální značkou Tradice Bílých Karpat).

 

* Můžete se inspirovat co uvařit a od koho nakoupit "z blízka". 
* Můžete poznat regionální výrobce potravin a začít vařit přívětivěji k přírodě.
* Můžete zjistit, že naši šikovní farmáři a výrobci potravin nabízejí opravdu široký sortiment surovin pro vaše vaření. To zjistíte nejen v brožurce, ale především na tomto webu

 

Láska prochází žaludkem. Zkuste upevnit lásku k našemu kraji právě tímto způsobem - vařením ze surovin od místních lidí. Přejeme vám krásné kulinářské zážitky.

 

You have Successfully Subscribed!