2.3 Optimální cena
Cena – podle čeho se obvykle určuje a proč je to úplně špatně
Jak určujete cenu za svou práci?
Většina podnikatelů určuje svou cenu tak, že omrkne ceny konkurence a něco málo přidá či ubere. Záleží, jestli mají pocit, že to, co předvádí konkurence, je výrazně horší nebo lepší. To je špatně.
Cena se určuje na vztahu nabídky a poptávky. Čím vyšší je poptávka, tím vyšší cenu můžete nasadit. Pokud máte dobré jméno, o vaší práci se ví, můžete být klidně nejdražší v oblasti. A najdete dostatek lidí, kteří budou chtít jen a pouze to vaše nejdražší jehněčí.
Poptávku zvýšíte kvalitním marketingem. O což se právě tady společně snažíme. Pokud o vaší práci lidé neví, je jedno, jak je kvalitní, drahá nebo levná. Neprodáte. Nebo alespoň ne dost na slušné uživení se.
Kvalita produktu, cena a marketing by měly být v naprostém souladu. Pokud cokoli z toho vázne, máte průšvih.
Špatná kvalita – zákazníci přejdou ke konkurenci
Nízká cena – v lepším zkrachujete, v horším se udřete
Podceněný marketing – o vašem skvělém produktu za výbornou cenu se nikdo nedozví
Marketingová inspirace
Amatérské video o pěstování cibule v domácích podmínkách. Z filmařského hlediska absolutní průšvih. 1 575 386 shlédnutí. Pán je Ind, nemluví na něm. Jsem si jistá, že podobný počin zvládnete také. Pozor – jedná se o časosběr, pro pěstování ideální forma prezentace – kdykoli půjdete na pole, natočíte si minutu.