3.1 Marketingová nika

 

Marketingová nika znamená segment trhu (tedy hezky česky – konkrétní lidé, kteří mají peníze a mají společnou potřebu, kterou chtějí pomocí svých peněz uspokojit; většina lidí z této niky toho bude mít společného mnohem více, než tuto jednu potřebu – např. žena kupující látkové pleny, bude nejspíše také chtít zdravé potraviny, bezpečnou autosedačku, pro dítě jantarové korálky na krk proti bolesti zubů, ekologickou drogerii atd.).

Jde o to, že si přesně specifikujete tu část trhu, na kterou míříte. Klíčem ke správné odpovědi je zúžení. Příklad uvedu na prodeji masa. Zákazník chce koupit:

  • Chtějí maso – příliš široké.
  • Chtějí kvalitní maso – o trochu lepší.
  • Chtějí kvalitní maso a jsou ochotni za kvalitu zaplatit – blížíme se.
  • Chtějí kvalitní maso, které jsou ochotni a schopni zaplatit a rozpoznat, hledají BIO, preferují lokální výrobu a jsou ochotni překonat určité překážky, aby se ke svému masu dostal. – BINGO

Na takto definované nice již můžete postavit marketingovou kampaň. Pokud si najímáte externisty (marketing, grafika, webdesign, copywriter, sociální sítě – toto byste jim měli sdělit). Budou vědět, jak reklamu udělat a kde hledat vaše zákazníky.

Marketingová nika vám umožní oslovit POUZE ten typ zákazníků, který od vás pravděpodobně nakoupí. Konkrétní příklad – budete svou propagaci mířit příliš široce – tedy každý, kdo má rád maso. Utratíte spoustu peněz, protože masožroutů je opravdu hodně. Podaří se vám tyto zájemce přitáhnout na vaše stránky (super! O to se snažíme). A potom… NIC. Maso jim přijde zbytečně drahé, nebudou ochotni zajít do drahé restaurace nebo specializovaného řeznictví. V Tescu si koupí křehčené kuřecí na tácku.

 

Marketingová inspirace

 

Fotografie je z běžně dostupné databáze fotografií zdarma – Pixabay. Je skvělé, pokud si dokážete dobré fotografie dělat sami. Nicméně – jsou témata, která zvládne v použitelné kvalitě každý (třeba jehňata) a potom jsou fotky, kde je třeba opravdu zkušeností, aby byl výsledný dojem pozitivní (třeba syrové maso). Zkuste si rozdělit možná témata na dvě skupiny a) v pohodě sami a b) raději občas zaplatíme profíka.

Vaříte rádi?
Vaříte ze surovin od místních farmářů?
Ne? ... a chtěli byste??

 

Nabízíme vám ke stažení brožurku receptů ke kterým si můžete hlavní suroviny koupit v Bílých Karpatech, od místních farmářů a zpracovatelů
(s regionální značkou Tradice Bílých Karpat).

 

* Můžete se inspirovat co uvařit a od koho nakoupit "z blízka". 
* Můžete poznat regionální výrobce potravin a začít vařit přívětivěji k přírodě.
* Můžete zjistit, že naši šikovní farmáři a výrobci potravin nabízejí opravdu široký sortiment surovin pro vaše vaření. To zjistíte nejen v brožurce, ale především na tomto webu

 

Láska prochází žaludkem. Zkuste upevnit lásku k našemu kraji právě tímto způsobem - vařením ze surovin od místních lidí. Přejeme vám krásné kulinářské zážitky.

 

You have Successfully Subscribed!