3.2 Branding

Váš brand (značka) vyvolává v kupujících emoce. Lidé nakupují na základě emocí (i když se snaží tvářit, že ne). Brand prodává.

 

„Značka (míněno v obchodním kontextu) – název, logo, slogan a design spojený se značkou nebo specifickým produktem.“

Toť strohá marketingová definice. Jde o to, že váš brand vyvolává u zákazníků emoce. Pokud se tato emoce setká s jejich emoční potřebou, YES! Nakupují.

Příklad – tentokrát BIO mošty.

Emoční potřeba potenciální zákaznice (ano, vzpomeňme na persony a marketingovou niku) – chce žít zdravě, pro děti to nejlepší, takže chce kupovat zdravé, lahodné, místní. Co na tuto její potřebu odpoví? Vhodně zvolená etiketa, s pozitivním vyzařováním, kde bude jablíčko s lístečkem a nápis BIO. Tím se v ní vyvolá pocit, že svým nákupním rozhodnutím prospívá sobě, dětem, planetě. Tato matka nenakupuje na základě chemického rozboru moštu, ani si doma nedělá tabulku, ve které by si srovnala možnou konkurenci na trhu a opravdu vybrala to nejvýhodnější. Vidí jablíčko, pozitivní a hravý font, v mozku se aktivují pocity libosti a nakupuje.

A teď si představte, že etiketu zadáte grafikovi, který je sice talentovaný, ale mladý, uznává pouze nejmodernější design a chce prezentovat to nejlepší, co v něm je. Takže si s vámi dlouze nepohovoří přesně o těch věcech, které tady probíráme. Co vám dodá? Etiketu. Ta bude určitě moderní, originální a ponese jedinečný autorský rukopis. Prodá to mošt mladé matce hledající něco zdravého?

 

Jak moc se dá brand pokazit? Hodně. Pokud nemáte jasno v tom, na čem vaše značka stojí, je vcelku pravděpodobné, že budete mít špatně větší část tohoto seznamu

  • Název značky
  • Název webu
  • Logo
  • Barvy
  • Font
  • Texty
  • Fotky
  • Reklamní sdělení
  • Obalové materiály
  • Obchodní komunikaci
  • Vizitky
  • Letáčky
  • Placenou reklamu (v online i offline světě)
  • Ceník

 

Brand se obvykle do určité fáze rozvoje firmy buduje intuitivně. Ale jakmile se chcete profesionalizovat a necháváte si dělat web nebo grafiku, už byste se nad tím měli vážně zamyslet.

Že je toho moc a vlastně nevíte, čeho se chytit? Já ano. Do celé věci vnesou jasno archetypy. Pokud si dobře určíte svůj archetyp, vymezíte si prostor, na kterém se budete pohybovat, zúžíte počet možností k výběru. Výběr archetypu vám samozřejmě nezodpoví na všechny záležitosti, ale na hodně z nich ano a zároveň nedovolí udělat opravdu velkou chybu.

 

Marketingová inspirace

 

Fotky dole jsou návrhy webového designu pro (v tomto pořadí): farmářské trhy, svatební studio a IT firmu. Schválně si je prohlédněte. Cítíte rozdíl? Jak na vás působí?

Vaříte rádi?
Vaříte ze surovin od místních farmářů?
Ne? ... a chtěli byste??

 

Nabízíme vám ke stažení brožurku receptů ke kterým si můžete hlavní suroviny koupit v Bílých Karpatech, od místních farmářů a zpracovatelů
(s regionální značkou Tradice Bílých Karpat).

 

* Můžete se inspirovat co uvařit a od koho nakoupit "z blízka". 
* Můžete poznat regionální výrobce potravin a začít vařit přívětivěji k přírodě.
* Můžete zjistit, že naši šikovní farmáři a výrobci potravin nabízejí opravdu široký sortiment surovin pro vaše vaření. To zjistíte nejen v brožurce, ale především na tomto webu

 

Láska prochází žaludkem. Zkuste upevnit lásku k našemu kraji právě tímto způsobem - vařením ze surovin od místních lidí. Přejeme vám krásné kulinářské zážitky.

 

You have Successfully Subscribed!