7.1 Kdy placená reklama funguje
V této části najdete praktické informace. Kde v kurzu co hledat, na co se soustředit, jak postupovat.
Vítám vás!
V předchozích lekcích jsme připravili webovou prezentaci, vyskakovací okno na sběr e-mailů a hodnotný obsah zdarma (zřejmě e-book nebo video).
Teď nastal čas toto všechno zužitkovat a na stránky přivést co největší relevantní návštěvnost. Relevantní znamená, že je u nich reálná šance, že se opravdu stanou vašimi zákazníky, jenom dosud nevěděli, že existujete a mohou si u vás objednat. Pokud tedy prodáváte jablka z vašeho sadu, nemá smysl platit za propagaci v regionu na druhé straně republiky.
Relevantní návštěvnost je naprosto zásadní podmínkou úspěšně fungující placené reklamy. Za reklamu si platíte, takže pokud to uděláte špatně, vyhazujete zcela nesmyslně peníze oknem.
Podmínky úspěšné placené propagace
- Máte přesně definovanou personu – pokud nemáte, vraťte se do 2. lekce. Přesně definovaná persona vám odpoví na všechny otázky, které potřebujete pro přesné míření placené reklamy – jaké používá sociální sítě; v jakou dobu je na počítači; kde bydlí; jaké sleduje facebookové stránky; v jakých diskusích je aktivní; jaký čte časopis; jaký má telefon…
- Máte fungující marketingový systém – placená reklama do něho zapadne a hraje přesně svou roli. To znamená, že se vaše reklama nejen zobrazí těm správným lidem (viz bod 1), ale přivede je na místo, kde je chcete mít a udělají přesně to, co po nich chcete (konverze) – v našem případě buď objednávka (i když je nepravděpodobné, že by někdo objednal něco, o čem slyší poprvé) nebo zanechání e-mailu. Pokud získáte jejich e-mail, můžete s nimi dále marketingově pracovat velice levně (píšete pravidelně newslettery, získáváte důvěru, k nákupu vyzvete až po delší době).
- Snažíte se o maximální konverzní poměr – tady když návštěvníky přivedete na své stránky, musíte udělat maximum pro získání jejich e-mailu. Toto vám zajistí hodnotný obsah zdarma. Do běžných newsletterů se přihlašuje minimum lidí, zato zajímavé video nebo e-book si ráda stáhne většina návštěvníků. Zároveň je tento obsah zdarma skvělým prostorem pro budování důvěry mezi vámi a návštěvníky webu. Pokud např. prodáváte jedlé květy, což v ČR není běžné spotřební zboží, můžete napsat e-book právě o užití jedlých květů v gastronomii.
- Rozumíte tomu – a tím myslím jak po technické stránce, tak po marketingové a finanční.