7.3 Remarketing
A tohle je zajímavé! Remarketing (někdy retargeting) znamená, že poskytovatel reklamy (a je jedno, jestli Google, Facebook nebo cokoli jiného), dokáže znovu oslovit jenom ty, kteří v minulosti navštívili váš web. Může se přesně mířit (například na ty, co navštívili jednu konkrétní stránku nebo opustili košík před dokončením nákupu).
Remarketing funguje na bázi cookies. Na svůj web si vložíte remarketingový kód (získáte od Googlu), pomocí cookies budou označeni všichni, kteří přišli na vámi zadané stránky webu a jim bude zobrazována vaše reklama na cizích stránkách.
Například u Shoptetu (e-shopové řešení) je velice jednoduché toto spustit. Trochu problém je remarketing správně nastavit – určujete, komu, kde, jak často a jak dlouho se reklama zobrazuje. Špatné je příliš často – jednou jsem navštívila web s látkovými plenkami a jejich placená reklama se mi zobrazovala 3 měsíce na několika místech většiny stránek, na které jsem přišla. Také je třeba dát si pozor na časové omezení – např. vánoční prodej nezobrazovat po svátcích a nepropagovat slevy po termínu, kde je možné je uplatnit. Toto jsou běžné chyby, stává se to i velkým agenturám.
Pokud si z placených řešení budete chtít něco vybrat, tak formou remarketingu. Remarketing je několikrát účinnější než další způsoby reklamy.
Marketingová inspirace
Máte-li v rodině krásku, která to umí s těžkou technikou, marketing je jasný. Dáma nechť pracuje, stačí v traktoru zapnout mobil. 5 942 444 shlédnutí. Ano, i toto je marketing.