7.6 Rozšíření pro zvídavé
Sklik – reklama na Seznamu – https://blog.seznam.cz/reklama/sklik/
Google AdWords – reklama Googlu – https://adwords.google.com/intl/cs_cz/home/ – (pro použití musíte mít e-mailovou adresu u Googlu)
Digitální garáž – online kurz zdarma od Googlu – https://learndigital.withgoogle.com/digitalnigaraz
Udemy – v angličtině, kvalitní kurzu, konkrétní dovednosti – https://www.udemy.com/courses/search/?ref=home&src=ukw&q=PPC&p=1&courseLabel=5978
Facebooková reklama
Mezihorák – zdarma online kurz pro začátečníky – https://www.mezihorak.cz/
Modrá krev – placený online kurz pro pokročilejší – https://www.modrakrev.cz/prodavej-na-facebooku-online/
Udemy – v angličtině – https://www.udemy.com/courses/search/?q=facebook%20ads&src=sac&kw=facebook%20ads
Google AdWords
Tedy placená reklama u Googlu. Pokud jste kdykoli přišli do styku s Googlem, určitě vám byl nabídnut slevový kupón na 1 000 Kč nebo 1 500 Kč na první testovací reklamu. Lákavé, že? Ve svých marketingových začátcích jsem tuto možnost několikrát využila pro své klienty i propagaci své vlastní práce. Výsledkem byla tvrdá nula. Až později jsem zjistila, že Google AdWords má obecně smysl od rozpočtu asi 20 000 Kč/měsíc. Abyste vyvolali jakýkoli zájem o svou práci, musíte své budoucí zákazníky oslovit opakovaně. Což v případě placené reklamy radikálně navyšuje náklady.
PPC – platba za proklik – neplatíte za zobrazení reklamy, ale teprve, za její prokliknutí. Když za proklik zaplatíte, měli byste zájemce přivést na svou skvěle připravenou landing page (přistávací stránka) a získat od něj kontakt.
PPV – platba za zobrazení – cena za 1 000 zobrazení vaší reklamy
PPA – platba za akci – touto akcí může být třeba prodej nebo získání kontaktu
Chcete, aby vám web vydělávat?
Na tržiště s placenou reklamou můžete samozřejmě vstoupit i z druhé strany. Tedy jako poskytovatel prostoru pro reklamu ostatních. Z tohoto modelu žije řada blogerů, informačních stránek… nedělejte to. Vážně.
- Aby pro vás byl přínos alespoň minimální, museli byste mít opravdu velkou návštěvnost stránek (tisíce lidí denně).
- Google sídlí v Irsku, takže každou připsanou platbu musíte účetně řešit jako příjem ze země mimo EU.
- Znehodnotíte si web – nejen esteticky, ale celková důvěryhodnost půjde do háje.
- Museli byste se aktivně věnovat tvorbě lákavého obsahu a jeho propagaci – jsem si jistá, že jako zemědělci na podobné hrátky nemáte čas ani náladu.
Marketingová inspirace
Máte-li nějakého zajímavého koníčka, kterým se sice neživíte, ale volně souvisí s vaší prací, můžete jej klidně sdílet na sociálních sítích v souvislosti s vaší prací. Prezentujte se jako člověk, ne firma. Dobrý příkladem je třeba focení ptáků, kteří přilétají na vaší farmu. Je jasné, že sýkorky neprodáváte. Ale celkově vytvářejí atmosféru ve vašem životě i práci. Samozřejmě ne všechny koníčky se hodí k podobným účelům. Pokud farmaříte, tak počítačové hry jsou určitě dobrým relaxem, ale není to vhodný marketingový materiál pro farmu.