6.1 Proč sbírat kontakty

 

Je mi jasné, že tato lekce bude nejméně populární. Je to technicky náročnější (spolupracujte se svým webdesignérem, pro toho to bude brnkačka) a zároveň většina lidí považuje sběr kontaktů a rozesílání newsletterů za otravování, které nikam nevede.

Jenže – tato část je absolutní základ celého systému. Naučíme se to dělat chytře a strategicky. Pokud jste si dali práci s definicí persony, bude to úspěšné. Taky zábavné a přínosné. Přeneseno do praxe – tato část je stejně důležitá jako vysazení sadu nebo pořízení nového býka.

 

K čemu je seznam kontaktů

 

Moderní marketing je postavený na vzájemné důvěře. Zákazníkům již nestačí něco ukázat se slovy: „Kupte to, je to levné“. Vaší snahou je si ze zákazníků vybudovat fanoušky. Takové, kteří znají celkový kontext vaší práce. Pro zemědělce je toto mimořádně důležité, většina populace si neumí představit, co vaše práce obnáší – vaším úkolem je sdělit jim, v čem je ta opravdická hodnota. Co znamená ekologické hospodářství. Jak se liší ručně sbírané byliny od těch pěstovaných ve skleníku. Co všechno musíte řešit, čemu čelíte (zpráva o krupobití, školení, potížích s brigádníky… je také marketing).

 

A nestačí jim to říct jednou. Ze všech stran se valí spousta informací. Je nezbytné tyto informace šířit opakovaně a systematicky. Tohoto dosáhnete dvěma způsoby:

 

  1. Platíte si reklamu – tedy vydáváte peníze a snažíte se najít potenciální zákazníky. Pokud vidí vaši reklamu jednou, dvakrát, nic se nestane. Každého zákazníka (tedy z těch, kteří jsou pro vás relevantní) je třeba oslovit 5 – 8 krát, aby vůbec vzal na vědomí, že existujete.
  2. Strategicky propagujete svou firmu – zaplatíte si reklamu -> ta vyvolá zájem (u reklamy na sociálních sítích neplatíte za zobrazení, ale za prokliky) -> lidi přijdou na vaše stránky a stáhnout si vaše PDF -> tím jasně projeví zájem o váš produkt -> opakovaně jim zdarma posíláte newslettery. Takže na jedné straně komunikujete pouze s lidmi, kteří MAJÍ ZÁJEM, a na straně druhé MINIMALIZUJETE NÁKLADY NA PROPAGACI, protože rozesílání newsletterů je buď zdarma, nebo velice levné.

 

Marketingová inspirace

 

Opět video natočené na mobil. Děti, příroda, jablka, sluníčko. Děti jsou absolutní tahák! S ohledem na GDPR nejspíš nebudete moct natočit školní zájezd na vaší farmě, ale jsem si jistá, že v příbuzenstvu nějaké to roztomilé mrně seženete.

Vaříte rádi?
Vaříte ze surovin od místních farmářů?
Ne? ... a chtěli byste??

 

Nabízíme vám ke stažení brožurku receptů ke kterým si můžete hlavní suroviny koupit v Bílých Karpatech, od místních farmářů a zpracovatelů
(s regionální značkou Tradice Bílých Karpat).

 

* Můžete se inspirovat co uvařit a od koho nakoupit "z blízka". 
* Můžete poznat regionální výrobce potravin a začít vařit přívětivěji k přírodě.
* Můžete zjistit, že naši šikovní farmáři a výrobci potravin nabízejí opravdu široký sortiment surovin pro vaše vaření. To zjistíte nejen v brožurce, ale především na tomto webu

 

Láska prochází žaludkem. Zkuste upevnit lásku k našemu kraji právě tímto způsobem - vařením ze surovin od místních lidí. Přejeme vám krásné kulinářské zážitky.

 

You have Successfully Subscribed!