6.6 Zřízení účtu pro e-mailing

 

Poskytovatele si většinou vybíráte podle tří hledisek

 

  1. Ceny – kolik budete měsíčně platit za rozeslání. Každý poskytovatel to má trochu jinak, většinou je do 500 kontaktů rozesílání zdarma. Já svým klientům doporučuji MailChimp, který je sice anglicky, ale zdarma do 2 000 kontaktů. Zohledněte nejen současný počet kontaktů, ale počítejte s nárůstem v budoucnosti – vaším cílem je soustavně rostoucí databáze.
  2. Technické možnosti – zeptejte se vašeho webmastera, co dokáže napojit na váš web.
  3. Automatizace – pokud to s marketingem myslíte vážně a nemáte na to 2 dny v týdnu, nutností je dělat to chytře. Automatizace u newsletterů znamená, že si dopředu připravíte celou kampaň (třeba 10 newsletterů), nastavíte, co má spustit rozesílání kampaně (třeba přihlášení se do seznamu, nebo 15. září, nebo objednávka) a nastavíte pravidla, kdy rozesílat (třeba každé 3 dny poslat další newsletter). Toto je pro pokročilý marketing, ale je dobré dopředu vědět, že je to možné.

 

Co se nabízí

 

SmartEmailing https://www.smartemailing.cz/ceny/

Ecomail – https://www.ecomail.cz/cenik

 

SendinBluehttps://www.sendinblue.com/pricing/

MailChimphttps://mailchimp.com/pricing/entrepreneur/ 

 

+ řada dalších

 

Pozor – databáze e-mailových kontaktů je jen vaším majetkem. Takže pokud se rozhodnete změnit poskytovatele služeb, stačí vyexportovat svou databázi a importovat ji k někomu jinému. U sociálních sítí je majitelem databáze, všeho nahraného obsahu a veškerých informací, poskytovatel databáze, ta konkrétní sociální síť. Záleží čistě na něm, co s tím bude dělat. Pokud vás naštve FB, všechny kontakty na FB jsou vám k ničemu. Když zdraží SmartEmailing, jednoduše přesunete svou databázi někam jinam.

 

Zakládáme si účet

Já budu psát postup pro MailChimp – u ostatních to bude podobné. Originálně je to v angličtině, ale na svém počítači si můžete nastavit automatický překlad do češtiny.

  • Jděte na stránku https://mailchimp.com – vpravo nahoře modré tlačítko Sig Up Free
  • Vyplňte váš e-mail – jste-li firma, doporučuji nějaký univerzální firemní UserName – to je pouze login, nikdo další to neuvidí
    Password – heslo (očičkem si ho zobrazíte)
    Get Started
  • Na e-mail vám přijde potvrzení kontaktu, kliknete na link.
  • Bezpečnostní potvrzení – doporučuji SMS, kliknete Verify, přijde kód na telefon (tohle se ohromně hodí, pokud ztratíte heslo)

 

Vyplníte přihlašovací formulář

Zde se MailChimp pokouší dozvědět se základní informace o vaší stránce. Budete potřebovat vložit url vašeho webu. Pokud takovou stránku nemáte, můžete pro studijní účely použít nějakou jinou. Ale z logiky věci se předpokládá, že pokud už se věnujete marketingu, tak nějakou tu stránku mít budete.

 

Založení seznamu kontaktů

 

  • Založíte si seznam, na který se budou kontakty zapisovat – vlevo nahoře LISTS / vpravo nahoře CREATE LIST
  • Znovu CREATE list
  • List name – název listu (např. z formuláře pod blogem, nebo import obchodní partneři; případně něco motivačního týkajícího se dosažení vaší vize)
    Default From e-mail adres – jakou adresu příjemci uvidí jako odesílající
    Default From name – jméno odesílatele (zapřísahám vás, dejte takové jméno, ze kterého bude jasné, kdo e-mail posílá – info, obchod, alenka87… vám velmi výrazně sníží otevíratelnost)
    Remind people how they signed up to your list – jak se dostali na váš seznam (toto se zobrazuje pod newsletterem – např. Tento e-mail vám zasíláme, protože jste stáhnutím našich receptů projevil zájem o naši práci – pokud máte copywritera, toto může pojmout kreativně)

Další údaje jsou jasné

Form settings – GDPR

Notification – jak často chcete být upozorněni na změny v listu (přihlášení / odhlášení) – doporučuji Daily

 

Import kontaktů

pokud již máte nějaké kontakty sesbírané, nahrajte si je – doporučuji dát je do Excelu, na každý řádek jeden, tabulku si můžete rozšířit třeba o křestní jméno nebo datum narození (pokud používáte automatizovanou kampaň, můžete jim k narozeninám poslat přání se slevovým kódem).Pozor – jste-li zdatní obchodníci, budete nejspíš mít své kontakty již roztříděné do nějakých logických skupin. Pro každou skupinu si udělejte vlastní List.

Import contacts – střední část monitoru dole / Copy/Paste from file / vložíte svá data / dole zatrhnete, že souhlasíte s tím, že pokud překročíte limit 2 000 kontaktů, bude vám automaticky navýšen tarif

Next – modré tlačítko vpravo dole

 

Vytvoření formuláře pro sběr kontaktů – Lists (hlavní menu) / create a signup form

 

  • Překlady – tohle je trošku ošemetné, někteří budete své formuláře vytvářet v jiném programu, než je přímo MailChimp. Ale i tak si pro jistotu přeložte všechny formuláře a automatické e-maily, které vaše publikum obdrží. Je to jednoduché.
  • Automaticky (kvalita překladu je velice dobrá) – Lists / kliknete na svůj seznam / Signup forms / Form builder / Select (tlačítko vpravo)

Vyberete si typ formuláře – např. Unsubscribe form (odhlášení) –
vidíte možnosti – Build it (vytvoř to); Design it; Translate it
Translate it – autotranslate – pokud v levém sloupci zbyly nějaké anglické fráze, přeložíte si je, Save translation settings (šedé tlačítko) + dole vidíte, jak bude takový formulář vypadat

  • Ručně + doporučuji, pokud opravdu kladete důraz na kvalitní marketing, věnujte pozornost každému slovu.

Doporučuji, abyste nejdříve vytvořili celý systém, poté si vše vyzkoušeli z pozice zákazníka – tedy přihlásit se, potvrdit zápis do seznamu, odhlásit se – a teprve poté upravovali textu u formulářů, které vám přistály v mailu.

 

Propojení s webovou stránkou – použijte svého webmastera

a) WordPress – plugin zdarma https://cs.wordpress.org/plugins/mailchimp-for-wp/
b) WordPress/Divi – placený plugin Bloom
c) Shoptet – modul na propojení s MailChimpemNa propojení potřebujete znát své API – Lists / Extras / API keys – vpravo dole, dlouhé číslo

 

Marketingová inspirace

 

Amatérské video v angličtině – chlapík si vyrazil se synkem na farmu na samozběr jahod. Opět klasika – ovoce, farma, sluníčko, šťastné dítě… zrovna tak můžete natočit sběr čehokoli jiného. Pokud vám při zabijačce běžně pobíhají po okolí děti, tak to nenatáčejte – lidé z měst to mohou vnímat negativně a vy nemáte zapotřebí u svého publikovaného videa spustit hysterickou diskusi na téma péče o děti.

Vaříte rádi?
Vaříte ze surovin od místních farmářů?
Ne? ... a chtěli byste??

 

Nabízíme vám ke stažení brožurku receptů ke kterým si můžete hlavní suroviny koupit v Bílých Karpatech, od místních farmářů a zpracovatelů
(s regionální značkou Tradice Bílých Karpat).

 

* Můžete se inspirovat co uvařit a od koho nakoupit "z blízka". 
* Můžete poznat regionální výrobce potravin a začít vařit přívětivěji k přírodě.
* Můžete zjistit, že naši šikovní farmáři a výrobci potravin nabízejí opravdu široký sortiment surovin pro vaše vaření. To zjistíte nejen v brožurce, ale především na tomto webu

 

Láska prochází žaludkem. Zkuste upevnit lásku k našemu kraji právě tímto způsobem - vařením ze surovin od místních lidí. Přejeme vám krásné kulinářské zážitky.

 

You have Successfully Subscribed!