6.2 Proč kontakty nesbírat
Že vlastně vůbec nechcete oslovit konečného spotřebitele?
Zboží dodáváte přímo obchodníkům a do restaurací a hotelů? Proč se tedy namáhat, že? Tak pro vás mám špatnou zprávu. I pro vás má rozesílání newsletterů naprosto nezastupitelné místo. Přímou komunikací s cílovou skupinou totiž budujete poptávku. Tedy docílíte toho, že lidi budou chtít ve zdravé výživě zrovna vaše bylinky, mošt. V restauraci se budou číšníků vyptávat, proč nenabízejí maso z vaší farmy.
Proč jsou newslettery prostě pecka
Běžné reakce amatérů jsou: „newslettery nikdo nečte, neotevírá, je to ztráta času“. Kecy v kleci, vážení. Kdo tohle tvrdí, neví o marketingu ani ťuk.
- Lidé se přihlašují dobrovolně. Takže je nijak neobtěžujete. Naopak k reklamě na FB, v novinách, na letácích… se nikdo dobrovolně nepřihlásil.
- Ze zákona musí být jednoduché se z odběru newsletterů odhlásit. Takže každý newsletter má dole tlačítko, na které když kliknete, nic dalšího nepřijde. Hodně lidí si myslí, že se newsletterů zbaví, když je označí za spam. Tím sice uškodí odesílateli, ale u většiny společností stále zůstávají na seznamu.
- Dobře napsaný newsletter je krátký, věcný, přátelský. Mluvíte přímo ke své personě, takže je to vlastně jako dopis od kamaráda. Na dobře napsané newslettery se lidé těší!
- Můžete si je přichystat dopředu na celý rok v době, kdy máte volno. Stačí nastavit datum odeslání. A také občas překontrolovat statistiky, jak si vedete.
- Segmentace – znamená cílení, rozdělení. Prudce zvyšuje konverzní poměr. Je to pokročilá technika, odkazy najdete dole pod lekcí.
Marketingová inspirace
Pro svůj marketing můžete používat i témata, která s vaším podnikáním souvisí nějak okrajově, ale energeticky s ním souzní. Takže pokud ekologicky farmaříte, video o tom, jak zatopit v kamnech je vážně dobrý nápad. Nebo třeba jak si umýt vlasy ve škopku. Klidně můžete udělat i video o tom, jak na počítači vyplňujete formuláře kvůli dotacím.