6.3 Pomalé nebo rychlé budování databáze
Vybudování kvalitní databáze je časově náročné. Ale je to investice do kvality. Kvalitní databáze je poklad. Jak postupovat?
- Velmi pomalu – na stránkách nemáte nic zajímavého ke stažení, stránky nepropagujete, kontakty sbíráte ručně a na stránkách se vám někde v rožku choulí formulář k přihlášení – v dnešní době takto získáte 10 kontaktů za rok.
- Rychle – budování databáze se stane prioritou vašeho marketingu. Připravíte si kvalitní opt-in (naučíme se dále), PDF, budete mít optimalizované stránky (blog), občas zaplatíte reklamu, využijete všechny příležitosti ke sběru kontaktů.
Čím více energie věnujete své databázi, tím více peněz vyděláte.
Nekupujte databáze
Nikdy za žádných okolností nekupujte databázi kontaktů. Většina jich je někde ukradených (k čemu by vám bylo 20 000 kontaktů na fanoušky fotbalového klubu). Zároveň poštovní servery velice přísně hodnotí vaše počínání na internetu. Pokud vás jako odesílatele více lidí označí jako rozesílatele spamu, nebo máte v databázi nedoručitelné adresy, velmi výrazně se tím zvýší pravděpodobnost, že všechny vámi odeslané zprávy budou padat do spamu.
Buďte si vědomi, že za každým kontaktem ve vaší databázi je skutečný člověk. Vyvolání jeho zájmu vás již stálo nějaké peníze a on vám s důvěrou svěřil svůj kontakt. Tímto krokem vám říká: „Tvoje práce mě zajímá, důvěřuji ti. Přesvědč mě, že tvá práce má hodnotu“.
Nestyďte se
Vaše práce je opravdu dobrá. Poctivá. Je vaší povinností o ní dát vědět světu.