6.7 Opt-in
Tvoříme Opt-in
Opt-in je formulář, do kterého se budou přihlašovat vaši budoucí zájemci. Můžete ho udělat v MailChimp (ty jsou hodně kostrbaté – Lists / Signup forms); nechat nakódovat na zakázku; využít pluginu.
Popíšu práci na Bloom – ostatní budou podobné (stále připomínám, že podobné záležitosti jsou pro webmastery naprosto rutinní záležitost, takže jestli si teď připadáte zahlcení, otrávení, ztracení… prostě to někomu zadejte, jedná se o práci za pár stovek). Ono to není až tak složité, sama jsem se to zvládla naučit, ale přiznávám, že jsem u toho seděla 3 dny, než všechno klaplo.
- Váš web / administrace / v menu dole Bloom
- Opt-in forms / new opt-in (zelené tlačítko nahoře)
- Vyberete si formu opt-in (vysvětlím níže)
- Optin name – jméno formuláře (popište si je chytře, je pravděpodobné, že jich v budoucnosti na webu budete mít více)
Form integration – MailChimp
Select account – Add account – Název účtu v MailChimp + API (viz výše)
Authorize
Select e-mail list (vyberete si seznam, do kterého se mají kontakty z tohoto formuláře zapisovat)
Design – vyberete si předpřipravený formulář, nebo uděláte vlastní; velice pečlivě si promyslíte obsah formuláře a uděláte grafiku. Tady každé slovíčko rozhoduje o konverzi. Když kliknete na modré očičko nahoře, uvidíte, jak formulář vypadá.
Display settings – tedy jak se má formulář chovat. Základní nastavení je, že se u vyskakovacího okna objeví po 20 sekundách a bude se zobrazovat pouze u příspěvků z Blogu.
Success action – co se stane po přihlášení – buď se objeví Success message (tedy poděkování – opět příležitost pro kvalitní copywriting), nebo přesměrování na nějakou konkrétní stránku. Máte-li hotové své PDF, přesměrujte je na stránku, ze které si to PDF budou moc stáhnout. Tuto stránku vytvoříte jako jakoukoli jinou, pouze ji nezařadíte do menu.
Jaké jsou formy opt-in
Pop up – vyskakovací okno – všichni nesnáší, ale má absolutně nejlepší konverzní poměr. Volíte si, po jaké době nebo akci vyskočí, kolikrát denně (doporučuji jednou), s jakým efektem (může se třeba točit dokolečka, připlout z boku, zoomnout se… – já doporučuji střídmost, efektů raději méně).
Fly in – podobná jako Pop up, objeví se na spodku řádku po odrolování
Trvale zobrazený – vkládá se do stránek jako kód, dává se třeba na hlavní stranu nebo ke kontaktu
Ve widgetu – je trvale umístěný buď v postranním panelu, nebo v patičce (takže se zobrazuje všude na webu).těte (můžete poslat moštík k narozkám prcka – tím každou maminku dostanete); PSČ – když chcete komunikovat s lidmi pouze v určité oblasti.
Co napsat na opt-in
To je jasné – výzvu k akci! Takže v jedné části bude text a fotka – napište, jak moc pro ně bude skvělé, když si stáhnou vaše PDF nebo video. V dolní nebo pravé části bude formulář – tedy místo pro jméno a e-mailovou adresu. Pokud se chcete zabývat segmentací, můžete přidat další okna – třeba datum narození (potom můžete posílat přání k narozeninám), datum narození dítěte (můžete poslat moštík k narozkám prcka – tím každou maminku dostanete); PSČ – když chcete komunikovat s lidmi pouze v určité oblasti.
Jak nastavit vyskakovací okno – pop up
U každého vyskakovacího okna si můžete nastavit, jak se bude chovat. Třeba jestli se zobrazí po 20s na stránce, po dočtení příspěvku, po pohybu myší… Anebo na kterých stránkách se má nebo nemá zobrazovat. Podle mých zkušeností je nejlepší, když se vyskakovací okno objeví až PO přečtení příspěvku. Neotravujete své čtenáře ihned po vstoupení na stránku a dáte mu šanci se do článku začíst a udělat si názor na vaši práci.
Marketingová inspirace
Na své stránky umístěte recepty na zpracování masa nebo ovoce, které prodáváte. Pokud prodáváte živé stromky nebo sazeničky, určitě na stránky umístěte přesný návod, jak se o ně starat (ideálně jako video + text). Tak budou vaši zákazníci vědět, co dělat. A zároveň se na vaše stránky díky optimalizovanému obsahu dostanou lidé, ze kterých se naopak můžou stát vaši zákazníci. Při přípravě těchto materiálů nezapomínejte na to, že oni jsou laici, popište i takové úkony, které pokládáte za naprostou samozřejmost.