6.4 Konverzní poměr

 

Konverzní poměr je nejdůležitější marketingové slovní spojení. Vyjadřuje v procentech, jak úspěšné je vaše marketingové počínání. Co se týče newsletterů, tak můžete počítat

  • Kolik procent z celkového počtu návštěvníků stránek zanechalo svůj kontakt.
  • Kolik procent z vámi rozeslaných newsletterů bylo otevřeno.
  • Kolik procent otevřených newsletterů mělo proklik na vaše stránky.

 

Proč se zabývat počítáním konverzního poměru? Protože když víte, co se děje, můžete to zlepšit. Pokud platíte za reklamu, ale nikdo na ni nereaguje, máte ji špatně napsanou (vyhazujete peníze a ztrácíte čas). Pokud lidi přicházejí na vaše stránky, ale nestahují si PDF, budete mít špatně napsanou landing page. Konverzní poměr vám odpoví na základní otázky lidství. Jako: „Proč tu jsem? Co to dělám? Má to vůbec nějaký smysl?“.

Váš konverzní poměr je jedna velká mizérie? Gratuluji. Už jen tím, že se konverzním poměrem vůbec zabýváte, jste v marketingu dalece PŘED vaší konkurencí (týká se i velkých firem). A teď víte, co zlepšit (ušetříte za marketingové konzultace). Ještě k tomu už něco měříte, takže máte ucelený systém a víte, co to má dělat.

 

Jak toho využít v praxi? Příklad – na stránky vám přijde denně 100 návštěvníků, k odběru newsletteru se přihlásí 3. Konverzní poměr 3 %, náklady na jejich přivedení 1 000 Kč na reklamu. Takže vás 3 lidi v seznamu stáli 1 000 Kč. Ale vy jich tam chcete denně dostat 10. Takže můžete buď navýšit rozpočet na propagaci na 3 300 Kč, nebo se soustředit na zlepšení konverzního poměru své opt-in. Upravíte text, vyměníte fotku, tlačítko přebarvíte na žlutou (nejlépe konvertuje). A – zázrak – náklady 1 000 Kč, 10 nových lidí v databázi každý den, konverzní poměr 10 %. Denně šetříte 2 300 Kč. (Ta částka je přehnaná, aby bylo jasné, jak se konverzní poměr počítá).

Tak – a tohle je podle mne ten nejčistější marketing. A přesně důvod, proč má smysl si na marketing platit profesionální grafiky, copywritery, markeťáky. A dát jim ty peníze, o které si řeknou. Protože oni vědí jaká slova, jakou barvu, jaký rámeček… aby byla konverze co nejvyšší. Ty rozdíly můžou být pro laika nepostřehnutelné – trošku jiný font, jiný odstín, velikost písma, jiné sloveso v tlačítku – a hrajete úplně jinou hru.

 

Marketingová inspirace

 

Nemusíte mít celou propagaci postavenou jenom na zvířátkách, sluníčku, pohodičce. Ukažte lidem pravou tvář farmaření. Déšť, sníh, lítání po úřadech, rozbité traktory. Nezdařené porody vynechte. Autentický ano, ale všeho s mírou.

Vaříte rádi?
Vaříte ze surovin od místních farmářů?
Ne? ... a chtěli byste??

 

Nabízíme vám ke stažení brožurku receptů ke kterým si můžete hlavní suroviny koupit v Bílých Karpatech, od místních farmářů a zpracovatelů
(s regionální značkou Tradice Bílých Karpat).

 

* Můžete se inspirovat co uvařit a od koho nakoupit "z blízka". 
* Můžete poznat regionální výrobce potravin a začít vařit přívětivěji k přírodě.
* Můžete zjistit, že naši šikovní farmáři a výrobci potravin nabízejí opravdu široký sortiment surovin pro vaše vaření. To zjistíte nejen v brožurce, ale především na tomto webu

 

Láska prochází žaludkem. Zkuste upevnit lásku k našemu kraji právě tímto způsobem - vařením ze surovin od místních lidí. Přejeme vám krásné kulinářské zážitky.

 

You have Successfully Subscribed!